Zakaj brati? (iz knjige Kovač, M.: Berem, da se poberem)
1. ČE ZNAŠ DOBRO BRATI, VIDIŠ IN SLIŠIŠ VEČ.
2. ČE BEREŠ, POZNAŠ VEČ BESED, ZATO LAHKO RAZMIŠLJAŠ O VEČIH STVAREH.
3. ČE DALJŠA BESEDILA BEREŠ S PAPIRJA, JIH RAZUMEŠ BOLJE, KOT ČE JIH BEREŠ Z ZASLONA.
4. ČE UPORABLJAŠ ZASLONSKE TEHNOLOGIJE IN BEREŠ KNJIGE, SE NAUČIŠ MISLITI NA DVA NAČINA.
5. ČE BEREŠ, LAŽJE RAZUMEŠ DRUGE LJUDI.
6. OTROCI, KI ODRŠČAJO V BEROČEM OKOLJU, SO V ŽIVLJENJU USPEŠNEJŠI.
7. MED BRALCI JE VEČ ZADOVOLJNIH IN USTVARJALNIH LJUDI KOT MED NEBRALCI.
8. BRANJE JE NAPOR, A JE TUDI UŽITEK.
9. BRANJE V TUJEM JEZIKU JE OKNO V SVET, OD KODER VIDIŠ TUDI DOMOV.
10. Z BRANJEM KNJIG SE NAUČIŠ MISLITI Z LASTNO GLAVO.
ZGODOVINA BRALNE ZNAČKE
Prvo bralno značko pri nas sta po češkem zgledu osnovala ravnatelj osnovne šole na Prevaljah, pisatelj Leopold Suhodolčan, in profesor slovenščine na tej šoli, Stanko Kotnik.
V Šaleški dolini bralna značka po zaslugi MZPM Velenje poteka že 56 let, saj osnovnošolci Kajuhovo bralno značko usvajajo vse od leta 1967.
Tekmovanje za bralno značko se na šoli uradno začne vsako leto 17. septembra, ob dnevu zlatih knjig in obletnici rojstva in smrti slovenskega pisatelja, Franceta Bevka, ter traja do 23. aprila, svetovnega dneva knjige. Konec aprila ali v maju pripravimo zaključno prireditev, ko nas obišče kulturni ustvarjalec ali pripravimo prireditev sami, ko se predstavijo naši učenci.
PRIPOROČILNI SEZNAMI
V šolskem letu 2023/24 smo prenovili priporočilne sezname bralne značke, ki si jih lahko ogledate na spodnjih povezavah:
Priporočilni seznami so prav zares priporočilni in ne obvezujoči. Vsak učitelj se sam z učenci dogovori, koliko knjig morajo prebrati, na kakšen način poročajo o prebranem ter ali morajo prebrati kakšno knjigo s seznama ali pa lahko izbirajo prosto. S priporočilnimi seznami želimo bralcem, ki mu mogoče zmanjka idej in informacij o knjigah, ki bi mu šle v slast, ponuditi pomoč pri izbiri knjige.
Na razredni stopnji opravljajo pogovore o prebranih knjigah učiteljice slovenščine (razredničarke). Na predmetni stopnji vodijo tekmovanje za bralno priznanje učiteljice slovenščine. Tudi tu velja princip prostega izbora z določenimi omejitvami, s katerimi se učenci seznanijo ob začetku šolskega leta.
Knjižničarka koordinira tekmovanje za bralno priznanje, je organizatorka zaključne prireditve, nabavlja priznanja in knjižne nagrade ter vodi kroniko o bralni znački.